חמישה טיפים לבחירת חברת ניהול ואחזקת משרדים

בשנים האחרונות תחום ניהול המבנים ואחזקת המשרדים הופך יותר ויותר רווי בחברות המציעות את שירותיהן לבנייני מגורים, בנייני משרדים וכיו"ב. איך אפשר לבחור מן ההיצע הרב את החברה האחת שתשרת אתכם על הצד הטוב ביותר?

אספנו עבורכם חמישה טיפים שיסייעו לכם בבחירה:

1. בדקו את מצבה של החברה

פעילותה של חברת ניהול ואחזקה אינה דורשת פיקוח או אישורים כלשהם, אלא די בכך שיהיה זה עסק מורשה ותו לא. עובדה זו, יחד עם הפריחה בתחום ניהול ואחזקת המבנים, גורמת לכך שיש לא מעט חברות שנפתחות ונסגרות בתדירות גבוהה ועל כן מוטב לנקוט משנה זהירות בבחירת החברה שעימה תעמדו בקשר. לכן כדאי לבדוק אצל רשם החברות את מצב החברה או פשוט לחפש בגוגל מידע, ביקורות וכן הלאה.

2. אל תמהרו לחתום על חוזה מול החברה

קחו את ההצעה שקיבלתם מחברת הניהול והאחזקה וגשו לעורך דין או ליועץ משפטי שיבחן את החוזה. הוא יוכל לעיין עבורכם באותיות הקטנות כדי לוודא שלא תחתמו על חוזה דרקוני שיהיה לרעתכם, למשל כזה שפוטר את חברת הניהול מאחריות לנושאים מסוימים או כזה שכולל סעיף חידוש חוזה אוטומטי.

3. בקרו במבנים אחרים שמנוהלים ומתוחזקים על ידי החברה

שאלו את נציגי חברת הניהול אילו מבנים נמצאים תחת ניהולה. אם יסרבו לומר לכם, שמרו מרחק מן החברה הזו; אם יסכימו לומר לכם (ואין סיבה שלא), בקרו במבנים הללו. הגיעו אליהם באופן פיזי, שוחחו עם הדיירים ו/או האנשים שעובדים שם, שאלו האם אם מרוצים משירותיה של חברת הניהול.

בזמן שאתם מבקרים בבניין, בדקו את רמת הניקיון, רמת התחזוקה מבחינת מסדרונות ושטחים ציבוריים בבניין וכן בתוך המשרדים עצמם, לרבות ניקוי מטבחונים, ניקוי ספות בד, ניקוי השירותים וכן הלאה.

4. בדקו מה אתם אמורים לקבל מן החברה

שירותיה של חברת ניקיון משרדים איכותית אמורים להיות שקופים וגלויים הן באתר האינטרנט שלה והן בחוזה מולכם, לקוחותיה. בקשו רשימה מפורטת של תחומים שלגביהם תוכלו לפנות אל החברה ובחנו אותה בעיון על מנת לוודא שהרשימה תואמת את ציפיותיכם. כמו כן ודאו שהחברה לא רק מגיעה לטפל בבעיות כאשר הן מתרחשות אלא גם פועלת למנוע אותן – למשל מקיימת ביקורות תקופתיות של מערכות כיבוי האש ועוד מערכות נסתרות אחרות שהתחזוקה שלהן לכאורה בלתי נראית אולם חשובה לא פחות מאלה של מערכות גלויות.

5. בררו מה משך הזמן שתצטרכו להמתין כדי לקבל מענה ושירות

חברת ניהול ואחזקה צריכה להבין שעבור משרדים וחברות זמן בדרך כלל שווה כסף. אמנם נורה שרופה לא בהכרח תעצור את פעילות המשרד מלכת, אבל יש תקלות ובעיות שעלולות להיות משמעותיות יותר ככל שחולף הזמן עד לטיפול בהן. לכן בדקו כמה זמן בממוצע אמור לחלוף מרגע פתיחת קריאה ועד לטיפול בה.

/ 5.

דילוג לתוכן